Om indre omvæltninger…

Ja i bogstaveligste forstand. Jeg fik en gastric bypass i onsdags på Esbjerg sygehus. Jeg vil faktisk starte med at rose sygehuset for at være en utrolig godt sted at være indlagt – når det nu skal være ;-). De er alle sammen utroligt søde og flinke – lige fra diætister, læger, sygeplejersker, hjælpere osv… Jeg har KUN ros til dem over hele linien.

Hvordan er det så – at få lavet sådan en omkørsel i maven. Hvis jeg ser bort fra narkosen og bivirkninger fra denne, så har jeg det faktisk godt – rigtig godt. Jeg skal spise flydende kost i 14 dage og må derefter gå over på babymosniveau i 14 dage med almindelig mad. Derefter kan jeg spise omtrent frit, blot jeg resten af mit liv tænker på proteiner i maden, før jeg tænker alt andet. Det er helt utroligt så hurtigt man får orienteret mig i retning af dette nye HURRA-ord i min verden. Proteiner….. Jeg har fx fundet ud af at bestemte mærker i kvark og skyr indeholder meget mere protein end i andet. Om 14 dage, så begynder jeg at orientere mig lidt mere ud i andre madvarer igen. :-D.

Dernæst er jeg med i et forsøg med gastric bypass opererede. Jeg synes det var helt vildt spændende – egentlig mest fordi jeg skulle i en ct-skanner… Nøj alle de science fiction bøger kom ind på lystavlen i samme sekund, som da den store magnet begyndte at dreje rundt… Jeg lå faktisk med et lille smil på læben og forestillede mig, at jeg om et sekund kunne ryge ind i en anden tidslomme :-D.

Børnene har taget det fint. De har været bekymrede – for om jeg nu var ok efter operationen. Det ER jeg. Jeg drømte faktisk under narkosen – det troede jeg i grunden ikke man gjorde. Jeg drømte et eller andet om Rasmus og ungerne, men jeg kan ikke rigtig huske hvad.

Så alt i alt i min lille verden, så har det stået på hospital, sexede støttestrømper ;-), flydende kost og kørsel frem og tilbage mellem Esbjerg. Det er dog dejligt ikke at være syg – som sådan.

Knus Mette 🙂

One thought on “Om indre omvæltninger…

  1. Marie U. says:

    Hvor er det godt, at du er okay Mette! Og hvor er det sindsygt spændende at følge dig på den nye vej du nu skal træde. Jeg håber det fortsætter med at gå godt – jeg hepper i hvert fald på dig her på sidelinjen 🙂 Kram!

Leave a comment